15 Ekim 2011 Cumartesi

İşaret Parmağım




Bahar, aniden geliverdi...

Daha dün e kadar pencereden karın yağışını izlerken, bir kaç gündür kendisini iyiden iyiye hissettiren sıcakların etkisiyle sokaklara doluştu insanlar.

Bahar bana ise cumartesi günü geldi...

Hiç alışık olmadığım bir sesle uyandım o cumartesi. Arka bahçeden nereden geldiğini anlayamadığım çok güzel sesli bir kuş şarkı söylüyordu. Kuşlar dünyasına ait bilgiye sahip değilim. Bu yüzden hangi kuşun ötüşü olduğunu bilemeyeceğim. Ancak bildiğim kuşlardan değildi.

Uzun bir süre sesin geldiği yeri anlamaya çalıştım ve bu güzel sesli kuşla merhabalaşmak istedim ama öylesine güzel saklamıştı ki kendisini sadece ötüşü duyuluyordu.

Sonra evimde en çok sevdiğim köşe mutfağıma girdim ve kendime güzel bir kahvaltı sofrası hazırladım. Mutfaktaki tüm hünerlerimi kendim için sergiledim. Demli bir çayın keyfiyle kahvaltımı ederken hissettiğim tek şey ne adına olduğunu bilmediğim mutluluktu.

Kahvaltı keyfimi bitirdikten sonra salonda okuduğum kitabı tam elime almıştım ki kapı çalındı. Cumartesi günü hemde oldukça erken sayılacak bir saatte kimseyi beklemiyordum açıkcası. Yukarıya doğru hızlı çıkan kişinin bir kurye olduğunu gördüğümde oldukça şaşırdım. Çünkü bir şey ısmarlamamış yada bekleyiş içersinde değildim.

Hiç beklemediğiniz bir an da sizin için hazırlanmış bir paketi elinize almanın mutluluğunu bu ay ikinci kez yaşıyordum.

Çok sevgili arkadaşım Alper Kaya' nın öykülerinden oluşmuş "İşaret Parmağım" adlı kitabı ellerimdeydi.

Henüz çoğunluk için bir şey ifade etmeyebilir ama bu kitap bir çoğumuz için hazine değerindedir.

Onun kitabından Özgeçmişini alıntılıyorum buraya;

1961 yılında Van'da doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini İzmir'de tamamladı. Dokuz Eylül Üniversitesi Tıp Fakültesinden 1984 yılında mezun oldu. Tıp doktoru olarak dört yıl Anadolu'da çalıştı. 1993 yılında Çukurova Üniversitesi Tıp Fakültesinden Göz Hastalıkları Uzmanı ünvanını aldı. 1994-2004 yılları arasında İzmir 'de Göz Hastalıkları Uzmanı olarak çalıştı.

1990 yılında Motor Nöron hastalığı teşhisi kondu. 2004 yılında emekli oldu. Boynundan aşağısı tamamiyle felçli olan Alper Kaya , halen trakeotomi, ventilatör, akülü tekerlekli sandalye yardımı ile yaşamını sürdürmektedir.

Kendi geliştirdiği OnSereenKeys sanal klavye programı ile bilgisayar kullanmakta ve yazı yazmaktadır.

2010 yılında 17. si düzenlenen Altın Koza Film Festivalinde en iyi belgesek ödülünü aldı.

Yine 2010 yılında düzenlenen, Ben Yazarım yayınları 1. Ulusal Engelli Yazarlar Edebiyat Yarışmasında, öykü dalında birinciliği bu eseri ile kazandı.

Alper Kaya, iyi derecede İngilizce biliyor. Evli ve bir çocuk babasıdır.

Onu daha yakından tanımak için kendi blogundan çalışmalarını izleyebilirsiniz.

ALS ile Yaşamak




Benim canımcığım bu kadar değil elbette. Onu tanıdığım günden beri bilgisayarın başına oturduğumda ondan gelen maillerle gülümsediğim, zaman zaman dertleştiğim , maillerin yetersizliğine inandığımda telefonlaştığım ama en çok ta müzik konusunda çok önemsediğim sevgili bir dost....

Özellikle gitar demek benim için Alper Kaya demektir. Müzik adına aramızda gidip gelen sayısız eserlerin kahramanıdır O.

O cumartesi keyfim ,beraberinde çıktığını bildiğim ama elime aldığımda çok farklı duygularla satırlarını okurken mutlulukla akan gözyaşlarının ama herşeyden önemlisi yaşama ait gizlerin ve herşeye rağmen hayata tutunabilmenin kanıtı şeklinde,artarak büyüyordu.

Evet, "hayatta hiç bir şey imkansız değildir "in en büyük kanıtıdır sevgili dostum Alper Kaya.

Arabeskleşmeden kendi gerçeklerinle yüzleşip kaldığın yerden devam edebilmenin en güzel örneğidir Alper Kaya..

Alper Kaya bir çok şey demektir...

En önemlisi şu anda bile var olan koşullarıyla doktorluk gibi kutsal bir mesleği çok daha farklı bir açıdan yerine getirebilmenin örneğidir.

Kocaman bir mutluluktu , kelimelerle anlatmak olanaksız. Bir çırpıda okudum yazdıklarını. Hemen aklıma büyük gitarist Xuefei Yang geldi. Dilinde tüy bitmişti bu Çinli büyük usta İstanbul 'a geldiğinde" konserine mutlaka git" diye canım dostumun ve ben gidememiştim...

Evin içinde Xuefei Yang in çaldığı gitar yankılandı tüm gün. O gün tüm parçalarını Alper Kaya için çaldı Xuefei Yang...

Alın ve okuyun bu öyküleri...

İnsanın ne denli büyük bir güce sahip olduğunun kelimelere yansımış naif cümlelerine tanık olun.

Kitap isteme adresi;
www.benyazarim.com

sanem uçar 14.03.2011

1 yorum:

  1. Alper 14.03.2011

    Canımcığım! Dediğini ve gözlerindeki pırıltıyı gördüm bir an :) İyi ki varsın sevgili dostum!
    Sevgilerimi tazeliyorum:)
    @



    sanem ucar 15.03.2011

    Sen görürsün bilmezmiyim???? daha dur !!! içeceğiz andante andante.... sonra nasıl yazılar çıkacak meraktayım:)

    YanıtlaSil

Yorumunuz için teşekkür ederiz.

Yorumunuz incelendikten sonra en kısa sürede yayınlanacaktır.